Did you know that YAKINDU Statechart Tools Professional Edition brings great additional features to the Open Edition? The newest addition is the headless code generation. In this article, I'll show you, how to integrate it into your favorite build tools.

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Developing and actually using a graphical user interface (GUI) are two sides of a coin. As a software developer, have you ever wondered how users of your application are getting along with the GUI you created for them?

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Did you spend last weekend like we did? Sitting on your couch, watching the new season of CBS' The Big Bang Theory? Then you know that the great Dr. Sheldon Cooper is anything but modest about his intellect. Can you match wits with him and prove that software developers are as smart as physicists?

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What do these things have in common, you might ask? The answer is both simple and intriguing: I’m talking about a “Usability Speed-Testing”!
 

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Zu den Aufgaben und Verantwortlichkeiten eines Product Owners haben wir bereits in früheren Blogartikeln einiges erfahren. Doch wie ist es, selber den Schritt zu machen und in die Rolle des Product Owners zu schlüpfen? Was ist zu beachten und womit ist zu rechnen? Wir schauen uns das Thema aus Sicht des Usability Engineers an.

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In my last article I covered how you can use arrays with our new version of Yakindu Statechart Tools Professional Edition. In this article the project will be expanded and some pointer magic will be included to add a control system that manages a robot's motors depending on the state of the sensor. 

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itemis lädt ein – und das immer wieder! Das letzte Mal haben sich 25 Teilnehmer, bunt gemischt aus Wirtschaft und Forschung, Anfang Dezember in der Hamburger Eventlocation der Frankfurter School of Finance & Management zum Thema “Innovative Softwareentwicklung – Ideen, Impulse und Interaktion” zusammengefunden.

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The YAKINDU team is happy to announce the first release of YAKINDU Statechart Tools Professional Edition. This version expands the open source version that has been established for eight years with great features the community has asked for.

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Wenn ich Kritikern von Usability Engineering, Design Thinking, User Experience Design und Co. begegne, höre ich immer wieder das Argument: Wenn ich mich als Usability Engineer doch immer nur in der Gegenwart bewege und analysiere, wie die Nutzer jetzt agieren – wie kann ich dann überhaupt zu Innovationen kommen?

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“Das haben wir schon immer so gemacht.” – Diesen Satz hat wahrscheinlich jeder von uns schon in einem Projekt als Begründung gehört, warum auf eine bestimmte Art und Weise gehandelt wird. Aber ist das eine gute Begründung? Ist es überhaupt eine?

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