Specification-By-Example for Model Transformations

At itemis one of our core development activities in a lot of our projects is the specification and implementation of model-to-model transformations. In a large project in the automotive domain we have been implementing a huge code base of transformations to and from a common domain model.  Read more >

Wertschöpfung durch Software am Beispiel des neuen Skoda Octavia

Wertschöpfung im Automotive-Bereich findet immer mehr auf Basis von Software statt. Das kann man gut anhand des aktuellen Skoda Octavia sehen. Das Auto erhielt vor kurzem ein Facelifting, welches nicht nur äußerliche Design aktualisierte, sondern auch am Entertaiment- und Navigationssystem nicht spurlos vorbeigegangen ist. Weiterlesen >

How to use a textual editor for the Autosar Adaptive Platform

AUTOSAR is about to release its new specification for the Autosar Adaptive Platform. According to AUTOSAR, the difference to classic AUTOSAR is: "In comparison to the AUTOSAR Classic Platform the AUTOSAR Runtime Environment for the Adaptive Platform dynamically links services and clients during runtime." Read more >

View Simulink® and Stateflow® models without Simulink®

Do you use Simulink® and Stateflow® from MathWorks? These tools are powerful and often a central part in the engineering tool chain. Models and block libraries created with them carry valuable engineering knowledge of your development team and organization. Read more >

BMW builds AUTOSAR backbone with open source projects sponsored by itemis

On September 28th the 9th AUTOSAR Open Conference took place in Gothenburg. From an Eclipse/Open Source point of view, Bernd Jäger's (BMW) talk on their Symphony project is very interesting. Read more >

Analyzing AUTOSAR model with Xbase

AUTOSAR models can grow to be quite complex and finding your way around the model is often not very easy. A simple search within a model is often not sufficient for a complex analysis. Read more >

Automotive MDSD – What pickle?

Over at the modeling languages website, Scott Finnie has started a number of posts detailing his point of view on the status of model driven approaches. He concludes his first post with the statement “No wonder we’re in a pickle.”. Reading that, I myself was wondering that I don’t feel in a pickle at all. Read more >

DieselGate – Wie konnte es dazu kommen?

Die VW-Abgasaffäre wirft viele Fragen auf. Wie konnte es soweit kommen? Wieso ist dieser Betrug nicht eher aufgefallen? Wer hat dazu beigetragen? Weiterlesen >

DieselGate – Die logische Konsequenz aus der VW-Abgasaffäre

Nun ist es also raus: Volkswagen und sehr wahrscheinlich andere Hersteller haben systematisch betrogen, um Abgasnormen mit ihren jetzigen Motorengenerationen einzuhalten. Die VW-Abgasaffäre beziehungsweise der gemeinhin als "Dieselgate" bezeichnete Vorfall ist derzeit DAS Thema in der Automobilwelt. Jedem ist mittlerweile klar, dass die jetzt bekannten Fälle bei VW wohl nur die Spitze des Eisbergs sind. Da drängt sich nicht nur die Frage auf, wie es soweit kommen konnte, sondern natürlich auch die Frage, wie die Konsequenzen daraus sein müssen. Weiterlesen >

Integrating Rhapsody in your AUTOSAR toolchain

UML tools such as Enterprise Architect or Rhapsody (and others) are well established in the software development process. Sometimes the modeling guidelines are following a custom modelling, e.g. with specific profiles. So when you are modelling for AUTOSAR systems, at sometimes you are faced with the problem of transforming your model to AUTOSAR. For customer projects, we have analyzed/implemented different stratgies. Read more >

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